Tehnici de necociere prin intermediul site-urilor de anunturi

Tehnici necociere

Toata lumea stie, vanzarea pe Internet, prin intermediul site-urilor de anunturi e, de cele mai multe ori, ceva mai dificila decat cea in care ai contact direct cu potentialul cumparator. Nu e ca si cum ai fi fata in fata, atunci cand daca esti mai impunator sau, dupa caz, mai abil, poti sa ai atuuri in a incheia tranzactia cat mai aproape de pretul pe care il doresti. In acelasi timp, pe Internet, nu ai gradul de exclusivitate de la intalnirile fata in fata. Totul e diferit cand se negociaza la telefon sau prin mesaje. Increderea e mai mica, informatiile mai putine.

Cum sa faci, in cazul asta, sa-ti optimizezi vanzarile cu ajutorul Internetului? Trebuie sa stii cum sa negociezi mai bine, cum sa pui problema. Uite cateva sfaturi care te vor ajuta, cu siguranta:

1.Pune un pret mai apropiat de cat vrei sa obtii

Foarte-foarte multi oameni pun preturi mai mari decat cele pe care vor sa le obtina, pe principiul ca trebuie sa negociezi si sa mai lasi ceva. Totul bine pana acum. Doar ca multi gresesc si le pun PREA mari. Daca ai un produs pe care vrei sa iei 5 milioane de lei vechi (in conditiile in care esti si realist si aproape de pretul pietei) si tu il pui la 15 milioane pe principiu ca “mai scazi”, foarte putina lume te va cauta sa iti cumpere respectivul articol sau serviciu. De ce? Pentru ca toti se gandesc ca vei scadea 2-3, maxim 5 milioane, nu 10. Asta se aplica si la alte cifre. De asta, cel mai bine e sa pui un pret rezonabil pentru a avea cat mai multe oferte.

2. Lasal sa spuna cat ar da

Ok, hai sa zicem ca vrei sa negociezi, sa mai lasi un pic la pret. Pui ceva cu 7 milioane, potentialul client te suna si zice sa lasi putin la pret. Nu-i propune un nou pret, ci lasa-l pe el sa spuna cat ar da. Posibil sa fie mai mult decat ai scadea tu. E o tehnica buna, te ajuta sa nu fii “prea generos”.

3. Afla ce isi doreste potentialul client

Informeaza-te despre ce isi doreste, pentru ce ii trebuie produsul, care sunt nevoile lui. Poate si incearci sa le ghicesti. Tine minte ca oamenii nu cumpara un produs, de cele mai multe ori, cumpara beneficiile pe care le-o aduce produsul ala. Daca are sentimentul ca produsul tau e exact ce-i trebuie pentru a-si implini o dorinta sau o necesitate,  sansele de a cumpara cresc.

4. Da timp de gandire

De multe ori, nu veti cadea la un acord. Nu din prima. Dar nu “inchide” problema definitiv. Poate ca si tu mai poti lasa, dar si cumparatorul sa pluseze, dar momentul nu e acela. Poti sa-i sugerezi sa revina mai tarziu, ca il astepti cu placere, daca e dispus sa “mai puna putin”. Sau poti sa revii chiar tu cu o noua oferta, sa-i spui ca te-ai mai gandit si mai lasi la pret, eventual chiar daca lasi la nivelul de pret pe care la inceput nu il acceptasei (mai ales daca nu gasesti alt cumparator). S-ar putea sa mearga.

5. Aminteste ca “o mai vor si altii”

Asta e una din tehnicile de baza in vanzari, o va aplica pana si o babuta cu 3 clase care vrea sa-ti inchirieze o camera. Este probabil adevarat, cel care a sunat nu poate fi chiar “lupul singuratic”, dar e bine sa-i amintesti asta sau sa-l faci sa constientizeze. Ajuta intotdeauna.